diumenge, 29 de juny del 2008

EL MEU GARROFER.


És vell,
molt vell
d’immensa copa
i de gran ombra.

El meu amic,
el gran garrofer,
es un arbre amb la història
d’amors perduts,
d’amors guanyats,
d’abraçaments
i passionals abraçades,
dels que ara són pols
o no més records
d’ancians desitjos
del jovent de Tiana.

Contractes signats amb essències d’amors,
sobre l’escorça.
Cors i fletxes d’eternitats promeses.
Dades il·legibles,
inicials confoses
i perdudes pel temps
dins de l’univers,
donant nom a la Plaça.
Plaça dels Enamorats.

Ara, després de la darrera secada,
tinc por pel meu garrofer.
Les seves puntes mes altes,
llurs brots més ufanosos
s’estan esgrogueint,
i la pell sembla
més seca.

No et moris
vell garrofer, que encara
tens amors que explicar-me,
d’antigues revetlles,
de cants d’ocells
i de les meves merles refilades.
Sota la teva soca, garrofer
et vam plantar
una gardènia de dolça olor,
has vist com n’estan d’ufanes?...
d’ací en pocs dies
els seus capolls s’obriran
i donaran fragància al teu jardí.
Garrofer, el meu garrofer,
l’avi garrofer, espera ...
no m’espantis.

6 comentaris:

merike ha dit...

Si us plau doni aigua a l'arbre d'amor!!!! Quin poema tan bonic!!!!

Gràcies per als teus comentaris!!!!

Carles Casanovas ha dit...

Merike , és un arbre preciós, on hi te refugi la meva Merla...El meu fill
suposo que avui o demà hi penjara la fotografia.
De moment un seguidor del meu Blogg,
m'ha confirmat que en la seva joventut, havia anat a festejar sota
el meu garrofer. Si tu agafes el Google Maps i busques de Tiana, Plaça
Jordana el podras veura des del satèl.lit. Aquesta plaça a Tiana es coneguda com PLAÇA DELS ENAMORATS !!

merike ha dit...

Gràcies, Carles! Sí, la plaça dels enamorats sembla molt bonica a Google Earth. Vius prop de Barcelona!

Moni ha dit...

Molt maca la foto. Han passat moltes coses a sota el garrofer. En kiko el rega sovint amb el BETO...Un petonet

merike ha dit...

El meu marit té vacances ara durant 4 setmanes. Espero que la dona finlandesa vella no s'oblidarà si no tinc gaire temps de gastar en els blogs.

horabaixa ha dit...

Hola Carles,

Preciós poema.