dilluns, 19 de desembre del 2011

CAMINANT PEL CARRER AUSIÀS MARCH 走在街上遊行 AUSIÀS MARCH


Caminant per Barcelona, al carrer Ausiàs March he trobat un comerç xinès de venda de làmpades de totes classes, he entrat perquè estic cercant llums, per il•luminar la meva mansarda.

Dues senyores orientals, amb un somriure espatarrant m’han atès tot el bé que podien. M’han dit:
- 你怎么样?
- Què vol?
Jo m’he quedat garratibat, perquè no he entès res de res i els hi he dit:
Parlen català, castellà, francès, anglès...?
講加泰羅尼亞語,西班牙語,法語或英語…?

M’han mirat amb els ulls grossos petits i xinesos. S’han posat a riure sense dissimular-ho. La única cosa que m’han dit molt expressivament és no, no, no... no...no..no...

I com ens entendrem, doncs?
和我們的理解,又如何呢 ?
Una d’elles , la més decidida, s’ha arronsat d’espatlles i m’ha dit:
你尋找,尋找,然後說,它希望.

Suposo que m’ha invitat a que entri, a que miri i després els hi digui.

Amb deu minuts n’he tingut prou de comprar làmpades. No n’he comprat cap, no he sabut ni el preu, ni si volien o no vendre’m, només em miraven i reien.

La mes tímida li ha dit a l’altre:
誰大作去購買中國的貿易中的一個燈,更何況它...?
A qui se li acut comprar una làmpada, en un comerç xinès sense parlar-lo?
Suposo que és el que ha dit...
Diuen que ara els xinesos ens compraran el deute extern.

Ara corro a matricular-me a l’escola d’idiomes, no vull quedar-me sense llum a la mansarda.

Facis la llum, fiat lux, 不要光! Oi que si?

Foto: Google
Barcelona - Farmàcia Viladot (Foto: Albert Esteves, 2007)

3 comentaris:

Assumpta ha dit...

Hahahaha CARLES!! He posat frases al traductor i he vist que havies estat utilitzant xinès de veritat :-))

A veure... malament, molt malament... Potser volen només clients xinesos? Els hi és igual no tenir clients del país on viuen? o és que veritablement no els importa RES del país on viuen...

Joana ha dit...

És impressionant! Una cosa semblant ens va passar no fa massa amb uns excompanys de feina en un bar. No vaig entendre com es podia estar en un bar una persona que no entenia el que li estaven demanant. Ara veig que en el comerç de les làmpades també passa.
Demana a l'escola d'idiomes si fan bon preu per grup!

Carme Rosanas ha dit...

M'has fet riure, Carles, però en el fons és bastant trist que no tinguin ni una mica de respecte pel lloc on pretenen guanyar-se la vida.