dimecres, 9 d’abril de 2008

NO PLOU. ORACIÓ A LA MERLA

Estic esperant la pluja que no plou
i si no plou la pluja
hauré d’esperar en la secada,
la sequera del sol
que tot ho asseca
i torna les muntanyes rosses.
i les sargantanes inquietes

Esperant l’aigua
tant esperada,
esperant el núvol
que mai no arriba
i la tempesta que no cau.

A la mare li preguntava...
- Mare per què plou tant quan plou?
deia,
- per què s’omplin les deus
- i després ragin les fonts.

Encara no plou,
i espero omplir els càntirs
amb aigua fresca
de pluja nova.
Aniré a la font de Can Comes,
que baixarà a ple doll
i darem de beure
a la dansarina negra de bec groc.
Merla, merla cantora
que beus de la meva aigua
canta i crida la pluja,
dansa la dansa
de cada capvespre

Demà al matí,
desperta’m des del meu garrofer.
Veurem si les fulles
estan mullades
i si les bruixes es pentinen

4 comentaris:

menta fresca ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
menta fresca ha dit...

déu vos guard, cavaller carles, sou també saludada senyora maria dolors........
jo bé que em pentino cada dia però no se con fer-vos ploure, ves qui ho diria!
tant si val si les orenetes volen alt, tant si val si el cel rogent anuncia pluja o vent.....les coses cavaller ja no son com avans, ves qui ho diria.

Carles Casanovas ha dit...

Estimada menta fresca, estem contents que ens hagis visitat. Tu ja saps, i perdona'm que et tracti de tu, que pels blogaires n'es una satisfacció el veure que algú ens llegeix. Si n'Ausias March hagués tingut un ordinador i l'internet probablement que els Països Catalans serien una altra cosa. O no?

menta fresca ha dit...

estimat carles, res que perdonar ans el contrari, m'heu de dir de tú i la satisfacció es meva d'haber trovat aquest racó de poesia, en tots els aspectes.
gràcies per ser-hi.