dimarts, 20 de novembre del 2012

L'ESCALA DE LA INDEPENDÈNCIA




En el mes de gener de 1980, jo escrivia la  poesia A CATALUNYA en un arravatament de passió patriòtica. Llavors era jove i em deixava portar per l’impuls post democràtic, tot just tenia 37 anys i la sang em bullia. Vaig publicar aquesta proclama en el meu blogg el 20 de gener de 2008. Ara, que encara sóc més jove, torno a la càrrega amb la mateixa poesia. Fa setanta anys que penso el mateix... que Déu m’ho conservi.   

A CATALUNYA
Escolta terra el neguit
dels teus fills
dins el teu ventre.
Escolta terra el crit
dels teus déus demanant
el teu: Aixeca’t!
Desperta, amb la dolça calor
d’aquest gener benigne.
No tinguis pas por
dels freds i les angúnies
del passat.
La llavor ara és nova
i els gegants són adormits
dins la gran tomba.
Ara, entre tots, terra estimada
farem créixer el blat
en el bell mig de les nostres roselles,
la ginesta tornarà a florir
i el sol farà madurar les nostres collites.
I quan vingui el nostre juny
i seguem els nostres blats,
els hi direm a tots
que ja som lliures,
que vinguin a tastar amb nosaltres
el pa de la nostra llibertat.

Gener de 1980

Foto: Francesc Borràs