divendres, 25 de gener del 2008

ALS MEUS AMICS

Abans que els vostres ulls
albirin la claror del mai.
Abans que el fred infinit
ofegui els meus batecs.
Abans que els nostres sentiments,
no siguin ni els records.
Ara que estem junts - amics –
vull dir-vos que us estimo.

Margarita - Sa Riera –
En Toni - Tavallera.-
I, vosaltres ací
amb mi, com sempre
en el nostre cant constant
i etern de vida.

Demà de matinada, Joseps
quan surti el sol,
respireu el xaloc calent
i recolliu el palangre,
ple d’estrelles de mar
i d’històries perdudes.

I tu, Pepe
Marinel.lo de l’ànima
quant surtis cap a l’Hospital
a tapar els forats
per on s’escola la vida,
vigila si veus en Jaume.
Estarà plantant enciams
sota la feixa de la figuera
on l’aigua és tant fresca
i l’oreig és tant dolç.

Ramon, amic
de més amunt de Dover
porta’m una bufanda
escocesa. Tinc fred...
i estic tou.
Digues-li a la teva dona
la Marta, que no em renyi
i que recordo Porqueiros.

Albert, “Negri”...
quant tornis de l’Andalus
porta’ns escalfor d’agost,
tebior del migdia,
de cel blanc
en pobles blancs
i oliveres verdes.

Alvar, d’allà
on surten els colors
i on les mans es fan coloms,
porta’m un branquilló
de ginesta,
olor de menta fresca
i una Rosella vermella.

Àngela,
mira el cel
que n’està de net.
Recorda amb nosaltres
els llargs sobretaules,
les immenses rialles
i les platges suaus
de Na Macaret.

Amics,
abans que els vostres ulls
albirin la claror del mai,
abans que el fred infinit
ofegui els meus batecs.
Abans que els nostres sentiments
no siguin ni els records,
Ara que sentim, amics...
...vull dir-vos que us estimo.

Tiana, 31 de Desembre del 1991