dimarts, 15 de febrer del 2011

UNA GRAN CAGADA.



Gran merderada,
la del gos de Moià.
No es pot patinar amb patins,
no es pot usar l’eskate.
No es pot jugar
amb les pilotes,
“les de cuir o similars”.
No es pot anar amb bicicleta.

Així està la plaça...
buida,
sense vida,
sense nens,
sense jovent,
sense gent,
sense les rialles
i sense els xisclets...
...absència de joia.

Amb una immensa tristor,
fins el grís del cel
ens acompanya.

Gràcies Sr. Rector,
mercès Sr. Batlle,
la plaça està en silenci,
neta dels nens,
neta de nenes.
Tinc l’anima buida.

4 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Les prohibicions acabaran amb la vida, al final.

Cada cop hi ha més normatives per a tot i més prohibicions.

Tens raó, queda l'ànima buida... però es deuen estalviar diners en neteja...

Assumpta ha dit...

Suposo que quan fan aquestes prohibicions és perquè la gent en feia un gra de massa...

Em sap greu avui portar-te la contrària, però...

Molts dies he de passar per una plaça literalment ocupada pels que patinen. Ells tant els hi fa si tu vols passar o no, ells patinen, amb skates, passen per tot arreu, fan salts, a vegades "perden" el monopatí que surt disparat contra algú...

També he vist -al carrer del costat de casa- nanos jugant a pilota però, enlloc de fer-ho entre ells i bé, fer-ho contra les parets, xutant contra les portes de les cases...

I si et dic que, damunt la vorera m'han estat a punt d'atropellar dues vegades unes bicicletes... Una d'elles em va donar una bona trompada al braç...

La prohibició del les bicis és a partir dels 10 anys. Els nens petits sí hi poden anar :-)

El tema gossos aquí a Reus és demencial, terrible, un autèntic problema sanitari... Una vegada fins i tot en vaig fer un post. Amb fotos. Feia molt de fàstic. Anava a posar l'enllaç però prefereixo no fer-ho perquè és bastant repugnant.

Per tant... És cert que totes aquestes prohibicions, una damunt de l'altre, fan un efecte molt lleig, però suposo que si algú vol passejar, senzillament passejar... ara ho pot fer sense por a ser atropellat, rebre un cop de pilota o xafar excrements :-)

Carles Casanovas ha dit...

Assumpta, n'estic segur que en el segle XVI o XVII, quan es va fer la plaça, els arquitèctes van pensar-ho
com una plaça d'esbarjo, are és molt net però sensa vida.

Assumpta ha dit...

Clar... si jo ja entenc el que vols dir :-)

El que passa és que si la gent fos més respectuosa, no s'hauria de prohibir res, això és el que jo volia dir.

Si els que van amb patins, vigilessin de no tirar-se damunt la gent, i els que van en bicicleta, controlessin la velocitat... si els que passegen el gos fossin nets... etc.
Això és el que jo volia dir :-)
I com jo he vist (al menys aquí a Reus) que no respecten res de res i que els hi és igual si es tiren al damunt teu o donen un cop... doncs llavors no queda més remei que prohibir-ho.