dimarts, 17 de juliol del 2012

DÈFICIT




“Dèficit, és la tercera persona del singular del present d’indicatiu del verb llatí “deficere”, faltar. Significa en català la diferència en menys, dels ingressos amb relació a les despeses en una casa particular, en una societat mercantil o a l’administració pública”.

Ara me n’adono que en Rajoy, en Zapatero, i quasi bé tots els nostres governants no saben llatí. Quan les gallines pixin i em facin ministre d’educació, tornaré a establir l’ensenyança del llatí obligatòria en el Batxillerat. Si no l’haguessin suprimit, tal vegada ens hauríem  estalviat aquesta crisi. 

Foto del Google 


3 comentaris:

Joana ha dit...

La meva germana va fer llatí sis anys i el meu germà quatre, van fer lletres pures, jo que vaig fer ciències pures, en vaig fer un i ara no en fan ni els que fan lletres pures, per que com que és una optativa. L'un anava donant ajuts i subvencions a tot, l'altre ens apuja els impostos i retalla els sous. i tots dos deurien suspendre llatí i matemàtiques a de llengua, la part de lèxic tampoc no deurien anar gaire fins!

joanxatet2010 ha dit...

La foto està molt ben triada Carles. Si t'hi fixes, en Rajoy, sembla que està pensant profundament amb alguna cosa, i estic segur que reflexiona i et mira fixament pensant amb les teves paràules quan al significat de la paraula "dèficit" i encara no ho acaba d'entendre. El Zapatero, com sempre, a la seva bola i absent."nini total" ni enten de dèficit en llatí, ni en castellà, ni per descomptat en anglès. Salut i força, Carles.
Joan

Carles Casanovas ha dit...

Joana i Joan, demà sortirà el segon capitol: El superàvit, també del llatí.